Monday, June 13

debate NUR dan ADAM

aku tak berani nak cakap pasal cinta lagi dah. ok abaikan kegelian perkataan cinta tu buat seketika. bayangkan cinta tu ibarat ayam. ayam kan sedap? haha

aku berdebat dengan ain. terasa released. dia punyai kisah cinta yang tak jauh saling tak tumpah dengan. err ok abaikan. tak,aku nak bercakap tentang cerita nur kasih. siapa yang tak tengok tak payah baca lah kut entry ni. tak faham pulak nanti. Aku pegang kukuh jalan cerita nur kasih tu. aku pecaya pada karma cerita tu. aku pecaya tuhan sayang semua umat-umat Dia. Nur,watak utama cerita tu betul betul buat aku stay strong dalam hidup ni. Dia telah betul-betul buat aku pegang pada suatu prinsip. dan mungkin aku dah terlepas memberitahu ain pasal prinsip tu. ok kalau tidak pada cinta sekalipun,dalam hidup ni pun ada macam macam dugaan tuhan bagi kan?

aku pegang sangat pada bende ni. kalau kita betul-betul nak,insyaAllah tuhan buka pintu dan ruang untuk kita. aku tak kata semua bende kita nak kita dapat. tapi dengan berkat doa dan titik kepenatan dan kesakitan yang dilalui dengan tabah,boleh jadi satu hari,effort tu tuhan akan nampak. InsyaAllah InsyaAllah. balik pada cerita nur kasih. ini yang aku cuba sampaikan dari tadi. baik kepada ain,mahupun pada entry yang aku cuba tulis kali ni. Aku nak sangat jadi Nur. sakit menunggu untuk bertemu phase bahagia itu. Adam tinggalkan. Adam kahwin lain. Aah,Adam tu jahat. tapi tengok kesudahannya.

kapten ade bagi ayat ini pada aku tadi "buat ape menangis kalau orang tak hargai..". Ain pun ade cakap jugak tadi dekat skype "baik kau sayang, orang yang sayang kau dari kau sayang orang yang tak sayang kau"

tapi kenapa mudah sangat putus asa?

aku tahu 'Adam' aku ada. Aku tahu aku akan jumpa phase bahagia tu dengan Adam aku. cuma aku perlu tahan sakit ni. cuma aku perlu tahan. dan tahan :')


*ok,dah boleh kembalikan balik kegelian pada perkataan 'cinta' semula. HAHA :D

No comments:

Add you following lists