Thursday, July 21

kan? memang. dalam hidup memang kena belajar untuk terima apa apa yang bakal jadi pada kita. entah,dalam dua tiga minggu ni,aku banyak belajar yang tak semua benda kita nak kita dapat. to fiera and arie, i hope that korang berdua be strong lah okay. bak kata ramai orang,rezeki ada di mana mana. kan? Mungkin adelah tu Allah dah ada better plan for korang dekat Malaysia ni. Haih. dan ramai jugak seniors KMB aku yang tak dapat nak fly jugak. lagi lagi engineering. ok. itu sudah cukup buat aku untuk meninggalkan kesan dan pesanan yang sangat mendalam untuk aku berubah. aku tersentak jugak hari tu. penat aku fikir. dan mungkin bermula hari itu,aku cuba untuk mengurangkan perasaan dan angan-angan aku untuk ke tanah air orang asing. sebab aku takut nanti tuhan nak duga aku pulak,dan aku tahu aku tak cukup kuat untuk tempuh semua tu.

Alhamdulillah. Aku tahu result untuk sem ini banyak naikkan semangat aku. tapi perubahan persepsi orang terhadap aku yang sering meletakkan aku di tempat yang tinggi,buat aku rasa aku sedang berada di zon selesa. Dan buat aku leka dengan dunia. yes,malam tu betul betul membengkakkan mata aku keesokan harinya dan berlanjutan selama hampir dua minggu. kenapa aku tak sedar langsung tentang kejadian malam tu? Ayu,jangan buat lagi okey.

berubah.
menjadi seseorang yang bukan kita sendiri adalah benda paling susah aku pernah rasa. tapi,kalau perubahan tu banyak membawa kepada kebaikan,tak salah untuk aku teruskan. dan aku sangat tahu dan sangat percaya,perubahan secara paksaan ini boleh kembalikan ayu yang dulu.

I know i am now leading towards my future. cukup lah tu Ayu dengan keseronokan zaman remaja. Hidup kadang-kadang boleh jadi macam robot. Sebab hati bukan kita yang pegang. okbai.

sorry lah semua sekarang aku susah siket nak contact. haha. takyah la marah marah. tak payah call call. cari orang lain pun boleh kan? haha. bye.

No comments:

Add you following lists